Gminna młodzież na obozie żeglarskim w Borsku

(link otworzy duże zdjęcie)

11.08.2018 zakończyliśmy kolejny(drugi) już obóz żeglarski organizowany dla dzieci i młodzieży z gminy Karsin. Ogółem w obozach tych udział wzięło 33 uczestników-mieszkańców naszej gminy.

Obóz ten przeznaczony był  dla młodzieży gimnazjalnej, a jego celem głównym było przygotowanie do egzaminu na stopień żeglarza jachtowego. Egzamin ten uczestnicy obozu będą zdawać w czerwcu przyszłego roku.

Podczas obozu ćwiczyliśmy głównie umiejętności praktyczne objęte  wymaganiami egzaminacyjnymi. Zagadnienia teoretyczne będziemy zgłębiać podczas zajęć w okresie jesienno-zimowym, które tradycyjnie odbywają się  w Domu Kultury we Wielu i Karsinie.

Oprócz nauki znaleźliśmy czas na zabawę oraz pożyteczne działania związane z ekologią.

Dzięki uprzejmości Państwa Sałata z Borska, którzy bezpłatnie zorganizowali nam spływ kajakowy(kajaki i transport uczestników) młodzież nasza zbierała śmieci ,które na rzece zostawili inni jej użytkownicy. Zebraliśmy 3 worki puszek, butelek plastikowych oraz innych zanieczyszczeń. Wierzymy, że nasi młodzi żeglarze będą dbali o środowisko i wygląd pięknej Gminy Karsin.

Ponadto obóz nasz obfitował  w takie atrakcje jak: regaty żeglarskie, „bitwa morska”, rejs żeglarski oraz szereg innych. Odbyło się także tradycyjne ognisko żeglarskie z śpiewaniem szant przygotowanych wcześniej przez uczestników obozu.

Jak pracowaliśmy i bawiliśmy się na obozie pokazuje niżej załączona fotorelacja oraz film.

W imieniu uczestników dziękuję OW Largo oraz władzom samorządowym Gminy Karsin za wsparcie i pomoc w organizacji obozu.

Czesław Sikora

Realizacja: IDcom-jst.pl

logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Informacja o dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Projekt "e-Dostępna strona internetowa Gminy Karsin dla osób niepełnosprawnych" współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji w ramach konkursu: Dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.